"فهما " سامانه شناسایی کانون های فعال است
"فهما " سامانه شناسايي کانون هاي فعال است

"فهما " سامانه شناسایی کانون های فعال است

حجت الاسلام حاجتي با بيان اينکه فهما ابزاري براي شناسايي کانون هاي فعال است گفت: ماموريت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد انجام کار فرهنگي در محلات است تا با ابزار هنر کارکرد مسجد را احيا کند.
شناسه خبر : 49186 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۸

به گزارش روابط‌عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از استان گيلان، حجت الاسلام رضا حاجتی عصر امروز ( چهارشنبه، ۱۴ تیر) در نشست رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ساز و کار مدیریت کانون‌ها با سامانه بچه‌های مسجدو فهما است گفت: باید فعالیت‌ها توسط کانون‌ها در این سامانه ثبت شده و امتیاز کسب کنند تا بر اساس امتیاز کسب شده مورد حمایت قرار گیرند. 

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان سامانه فهما را ابزاري برای مدیریت کانون‌ها و شناسایی کانون‌های فعال دانست و افزود: فعالیت کانون‌ها از طریق سامانه فهما مورد رصد استانی و کشوری قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به کمبود بودجه فرهنگی در کشور خواستار دغدغه مندی بیشتر در فعالیت‌های حوزه فرهنگ شد و تصریح کرد: ما سربازان حوزه فرهنگ هستیم و با کمبود بودجه نیز باید با اهتمام جدی به فعالیت‌های خود ادامه دهیم.

 

حاجتی با بیان اینکه باید آمار درست از کانون‌ها و فعالیت‌هایشان وجود داشته باشد تا حمایت لازم صورت گیرد اذعان کرد: باید شناخت کافي نسبت به فعالیت‌های کانون‌ها در استان وجود داشته باشد، هیچ بستری به اندازه کانون‌ها نمی تواند تاثیرگذار باشد زیرا هم در مسجد است و هم مردمی بوده و در دل محلات فعالیت می‌کند.

 

حاجتی تصریح کرد: ماموریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام کار فرهنگی در محلات است تا با ابزار هنر کارکرد مسجد را احیا کند.

 

وی با تاکید بر تقویت فعالیت کانون‌ها در سطح استان خواستار همت مضاعف رابطین کانون‌ها در ثبت فعالیت‌ها در سامانه فهما شد تا حمایت‌های لازم از سوی دستگاه‌های فرهنگس از کانون‌ها صورت گیرد. 

 

حاجتی توجه به طرح‌ها و برنامه‌های جاری ستاد را خواستار شد و اذعان کرد: فهما ابزاری برای شناسایی کانون های فعال است، رابطین در اين زمينه نقش مهمی دارند زیرا تقویت سامانه فهما تقویت حمایت استانی از کانون ها است.